Víte, jak můžete zužitkovat slupky z cibule a česneku? Překvapí vás, na co všechno lze použít!

Date:

Jistě jste již zaznamenali trend co nejlépe zužitkovat každou část rostlin, ovoce a zeleniny. Říká se tomu i vaření „od kořene po stonek“, při kterém žádná část nevyjde nazmar. I naše prastaré mámy to velmi dobře věděly – za těch dob bylo nemyslitelné vyhodit jakoukoli část zeleniny – vše použili. Víte o tom, že i „papírové“ slupky z cibule a česneku vám mohou dobře posloužit?

Cibule a česnek jsou pravděpodobně nejpoužívanější zeleninou ve všech světových kuchyních. Většina z nás však jejich vnější slupky a obaly vyhodí. Jsou však bohaté na živiny a mají také několik využití v domácnosti.

Cibule nebo šalotka? V čem jsou odlišné a jak je použít?

Proč jsou slupky plné živin a cenných látek?

Všechny rostliny od přírody produkují látky, které potřebují ke své obraně, ochraně a léčbě. Mnohé z ochranných látek soustřeďují právě do vnějších obalů, protože na tomto místě – mezi vnitřkem rostliny a vnějším prostředím – dochází k většině environmentálních útoků. Vnější slupky cibule a česneku jsou vynikající zdroj vitamínů A, C, E a mnoha antioxidantů. Slupky cibule jsou také bohatým zdrojem flavonoidů, zejména kvercetinu, silného antioxidantu s protizánětlivým účinkem.

Co se stane, když oloupeme česnek?

Zbavením česneku vnějších obalů odstraníme takzvané fenylpropanoidní antioxidanty, které chrání srdce a pomáhají bojovat proti procesu stárnutí, podporují imunitu a snižují hladinu cholesterolu. Díky těmto vlastnostem se dostaly dokonce i do některých zdravotnických produktů.

9 tipů, jak zužitkovat slupky cibule a česneku

  1. Extra výživa do polévek a dušených pokrmů

Když přidáte cibulové a česnekové slupky do polévek, vývarů a dušeného masa, doplníte do jídla množství cenných živin. Po dovaření je sceďte nebo jednoduše vyndejte sítkem.

  1. Chutnější a zdravější česnek

Pečený nebo opékaný česnek, který nezbavíte ochranné vrstvy slupek bude uvnitř měkký, karamelový a určitě bude mít větší výživnou hodnotu než oloupaný česnek. Dobrou volbou je při pečení masa nebo ryb, ale také zeleniny, přidat celou hlavičku česneku ve slupce s jemně odkrojenou vrchní částí stroužků. Jiný už nikdy nebudete chtít!

  1. Výživná rýže
A woman hands peeling white onion with knife, close up view, marble kitchen table background

Přidejte několik slupek cibule i do vaření rýže, obohatíte jídlo o další vitamíny. Během
vaření je nechte louhovat a po uvaření rýže je jednoduše odstraňte. Rýže takto získá i neobvyklou barvu – zkuste použít slupky z červené cibule.

  1. Vmíchejte slupky do domácího chleba

Přidejte jednu čajovou lžičku mleté ​​nebo v hmoždíři drcené cibulové slupky do domácího chlebového těsta, získá jemnou příchuť a živiny navíc.

- Reklama -pr článek

Nové příběhy

Další články autora
Katka

Pořiďte si nové cyklistické oblečení v té nejvyšší kvalitě

Také je pro vás léto symbolem cyklistiky, výletů na...

Minerální kameny a vůně

K minerálním kamenům ve vašem meditačním koutku patří také...

Vstříc krásným vlasům a pleti s ricinovým olejem

Pleť, vlasy, ale také nehty, řasy a obočí jsou...

Rukou blízkých loni zemřelo 23 lidí. Co říkají statistiky o domácím násilí?

Pandemie byla dokonalou bouří domácího násilí. Domácího násilí v uplynulém...