Dietní pasti: I zdravé potraviny mohou být kalorické

Date:

Při hubnutí děláme mnohdy jednu zásadní chybu. Dopřejeme si potraviny, které se sice tváří jako zdravé, ale obsahují množství zbytečných kalorií. Podívejte se, jestli je nemáte ve svém jídelníčku i vy a zda to není důvod, který vám brání shodit.

Zdravé neznamená nízkokalorické
Pokud se snažíte shodit a dostat své tělo do formy, sledujete svůj jídelníček a dáváte si pozor na to, co si dopřejete, ale nevidíte na sobě výsledky, možná děláte zásadní chybu ve skladbě toho, co si dáte na talíř. Ono zdravé jídlo není vždy také nízkokalorické. Na to byste určitě měli zaměřit svou pozornost. Jinak bude vaše snaha zbytečná. Které pokrmy se řadí do kategorie tvz. dietních pastí?

Čerstvé a sušené ovoce

Samozřejmě ovoce je zdravé, ale některé druhy jako papája, banány či švestky obsahují velmi velké množství kalorií. Vysoký podíl minerálů, fruktózy a vlákniny je zdraví prospěšný, ale ve večerních hodinách vaší linii rozhodně něco takového neprospěje. Vždyť si to jen prohlédněte na příkladu. Dva banány vám poskytnou dostatečné množství energie pro intenzivní 90minutové cvičení.

Pozor je třeba dát i na sušené ovoce, které má skutečně velký podíl kalorií a obsahuje množství cukrů.

Ořechy

Jsou výborným zdrojem bílkovin a vlákniny. No v neposlední řadě obsahují opravdu velké množství kalorií, proto byste po nich měli sahat jen s mírou. Určitě to není tak, že k posezení sníte hrst ořechů.

Postačí vám opravdu pár kousků na zahnání hladu. Větší porce je však srovnatelná s hlavním jídlem, které byste si dopřáli, jelikož ořechy jako takové mají v sobě spoustu tuků.

Müsli tyčinky

Pokud si mezi hlavními jídly rádi pochutnáte na zdravé müsli tyčince, je čas to změnit. Ty totiž kromě cereálií a oříšků obsahuje velké množství přidaného cukru a tuku, který výrazně navýší energetický příjem. Když jim neumíte odolat, zkuste si je připravit doma. Je to docela rychlé a navíc přesně víte, co jste do takové tyčinky přidali.

Woman holding a slice of cucumber

Vedle jídel byste si měli dát pozor i na to, co pijete. Podíl cukru v mnoha oblíbených nápojích je totiž extrémně vysoký.

Džusy: 33g cukru
Ledový čas: 53g cukru
Smoothie: 78g cukru
Ledová káva: 61g cukru

- Reklama -pr článek

Nové příběhy

Další články autora
Katka

Jak vybrat stan správný stan 

Nejdůležitější součástí vybavení do kempu je logicky stan. Při jeho...

Otrava u psa nebo kočky. Co mám dělat?  

I když pečlivě dodržujete režim krmení, trávíte dny a...

Tipy od vyhledávače práce MyJobsi.cz jak si udržet zaměstnání

V dnešní době spousta firem nemůže najít dostatečné množství zaměstnanců....

Porovnali jsme IVPN proti Bitdefender VPN Premium: Která VPN vyhrála?

Kterou z těchto VPN vybrat: iVPN, nebo raději zvolit...